Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze: WRZESIEŃ

TEMATYKA TYGODNIOWA:

  1. Wakacyjne wspomnienia
  2. W naszym przedszkolu
  3. Jak być superbezpiecznym?
  4. Nadeszła jesień
  5. Jakie są moje supermoce?

ZAMIERZENIA:

  • zapoznanie dzieci z nowymi członkami grupy
  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
  • przestrzeganie zasad „Kodeksu przedszkolaka”
  • wywiązywanie się z powierzonych obowiązków- pełnienie roli dyżurnego
  • dostarczanie dzieciom okazji do wesołej zabawy, czerpania radości z bycia przedszkolakiem
  • rozwijanie wiary we własne możliwości oraz rozumienia własnej indywidualności
  • wdrażanie do dbałości o porządek w miejscu pracy i zabawy
  • dbanie o higienę poprzez dokładne mycie rąk
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćw. gimnastycznych z wykorzystaniem przyboru- m.in. woreczków gimnastycznych
  • aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw
  • poznawanie zapisu swojego imienia
  • ćwiczenia percepcji słuchowej- analiza i synteza na poziomie głoski
  • układanie rymów do podanych nazw
  • wypowiadanie się zdaniami złożonymi na określony temat
  • analiza historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń
  • śpiewanie poznanych piosenek zbiorowo i indywidualnie
  • improwizowanie piosenek ruchem
  • dostrzeganie zmian w wysokości dźwięku
  • poznanie ogólnych zasad ruchu drogowego dotyczących prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po ulicach i drogach
  • utrwalenie znajomości numerów alarmowych
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną jesienią
  • różnicowanie stron ciała- prawej i lewej
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy- kształtu
  • zabawy z wykorzystaniem figury geometrycznej- koła
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbioru
  • tworzenie pracy plastycznej metodą wydzieranki oraz malowania farbami
  • rozwijanie inwencji twórczej dzieci podczas tworzenia prac tematycznych