Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na marzec

Tematyka tygodniowa:

I     „Zwierzęta na świecie’

II   ”Czy dinozaury żyły naprawdę”

III  ”Nadchodzi wiosna’

IV ”Wiosna wkoło

 
  • rozpoznaje i nazywa literę z: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta 
  •  liczy na zbiorach zastępczych
  •  korzysta w pracy z kilku technik plastycznych
  • rozpoznaje i nazywa liczbę 9
  • improwizuje wokalnie
  •  wspólnie z kolegami wykonuje album
  • układa opowiadanie o żyrafie
  • rozpoznaje i nazywa literę u: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • wypowiada się na temat wiersza
  •    pokazuje ręką kierunek linii melodycznej
  • wykonuje wycinankę, korzystając z różnych materiałów   
  • liczy w zakresie ośmiu
  •  dodaje i odejmuje w zakresie 9
  • wykonuje wydzierankę z gazety połączoną z rysunkiem
  • wypowiada się na temat powstania węgla kamiennego
  • wymienia wybrane właściwości fizyczne węgla kamiennego i soli kamiennej
  •  rozpoznaje i nazywa literę c: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • recytuje wiersz
  • zaznacza w kalendarzu pogody elementy charakterystyczne dla danego dnia
  • liczy w zakresie dziewięciu
  • wymienia oznaki zbliżającej się wiosny
  • wykonuje rysunek uzupełniony wycinanką
  • rozpoznaje i nazywa liczbę 10
  • śpiewa piosenkę
  • wypowiada się na temat zachowania bohaterki opowiadania
  • uczestniczy w sprzątaniu placu przedszkolnego
  • wypowiada się na temat powrotu ptaków
  • wykonuje wyklejankę
  • prawidłowo rozwiązuje quiz
  • dodaje i odejmuje w zakresie dziewięciu
  • mierzy pojemność naczyń za pomocą jednej miarki
  • wymienia etapy rozwojowe motyla
  • wypowiada się na temat pszczół
  • wykonuje pszczółkę z rolki po papierze toaletowym i bibuły