Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na III i IV tydzień lutego.
III ” Tak mija nam czas.”
- Pełni dyżur przy nakrywaniu do stołu
- Odpowiada na zadawane pytania, formułuje własne pytania
- Podejmuje próbę wspólnego rozwiązywania problemów
- Cieszy się z sukcesów drugiej osoby
- uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych i gimnastycznych
- podejmuje próbę samodzielnego ubierania się i rozbierania podczas wyjść na podwórko
- Wie co robi zegarmistrz
- rozpoznaje i nazywa literę w: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- wymienia nazwy miesięcy
- rozróżnia zdania – prawdziwe i fałszywe
- określa wysokość dźwięków
- wyraża swoje przeżycia wewnętrzne poprzez różne formy – ekspresji: słownej, ruchowej, plastycznej, muzycznej
- wykonuje pracę na temat zawodu, który chciałoby wykonywać w przyszłości, techniką wycinanki
- stosuje słowa: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
- nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc
- rozpoznaje i nazywa cyfrę 8
- potrafi układać rytmy i podaje przykłady rytmicznej organizacji czasu
- zakłada hodowlę cebuli
- dostrzega cykliczność zjawisk w przyrodzie
IV „ Czy jesteśmy sami w kosmosie?”
- wypowiada się na temat Układu Słonecznego
- opowiada zakończenie opowiadania na podstawie rysunku
- Poprawnie odpowiada na pytania, poprawnie formułuje pytania
- wypowiada się na temat wiersza
- dzieli proste słowa na głoski
- Rozpoznaje piosenki po melodii nuconej przez nauczyciela
- Mówi umiarkowanych tonem głosu
- liczy w zakresie ośmiu
- wymienia nazwy miesięcy należących do zimy
- Zna zawody związane z kosmosem np. kosmonauta, astronom
- Zna wybrane planety Układu Słonecznego np. Mars, Wenus
- Poznaje imię i nazwisko znanego Polaka Mikołaja Kopernika
- Porządkuje po sobie miejsce zabawy
- Słucha uważnie, czeka na swoją kolej do wypowiedzi
- uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
- bierze udział w gimnastyce twórczej R. Labana
- rozumie potrzebę utrzymania odzieży i estetyczny wygląd
- zna sytuacje zagrażające bezpieczeństwu np. samowolnego korzystania z urządzeń elektrycznych
- rozpoznaje i nazywa literę p: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- rozpoznaje usłyszane piosenki i tańce, określa ich budowę (refren, zwrotka)
- rozpoznaje kierunek linii melodycznej
- wykonuje formę przestrzenną rakietę z wykorzystaniem plastikowej butelki po napoju
- wykonuje rakietę strzałkę poprzez umiejętne składanie papieru