Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na III i IV tydzień lutego.

III ” Tak mija nam czas.”

  • Pełni dyżur przy nakrywaniu do stołu
  • Odpowiada na zadawane pytania, formułuje własne pytania
  • Podejmuje próbę wspólnego rozwiązywania problemów
  • Cieszy się z sukcesów drugiej osoby
  • uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych  i gimnastycznych
  • podejmuje próbę samodzielnego ubierania się i rozbierania podczas wyjść na podwórko
  • Wie co robi zegarmistrz
  • rozpoznaje i nazywa literę w: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • wymienia nazwy miesięcy
  • rozróżnia zdania – prawdziwe i fałszywe
  • określa wysokość dźwięków
  •  wyraża swoje przeżycia wewnętrzne poprzez różne formy –  ekspresji: słownej, ruchowej, plastycznej, muzycznej
  •   wykonuje pracę na temat zawodu, który chciałoby wykonywać w przyszłości, techniką wycinanki
  • stosuje słowa: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
  • nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc
  • rozpoznaje i nazywa cyfrę 8
  • potrafi układać rytmy i podaje przykłady rytmicznej organizacji czasu
  •  zakłada hodowlę cebuli
  • dostrzega cykliczność zjawisk w przyrodzie

IV „ Czy jesteśmy sami w kosmosie?”

  • wypowiada się na temat Układu Słonecznego
  • opowiada zakończenie opowiadania na podstawie rysunku
  • Poprawnie odpowiada na pytania, poprawnie formułuje pytania
  • wypowiada się na temat wiersza
  • dzieli proste słowa na głoski
  • Rozpoznaje piosenki po melodii nuconej przez nauczyciela
  • Mówi umiarkowanych tonem głosu
  • liczy w zakresie ośmiu
  • wymienia nazwy miesięcy należących do zimy
  • Zna zawody związane z kosmosem np. kosmonauta, astronom
  •  Zna wybrane planety Układu Słonecznego np. Mars, Wenus
  •  Poznaje imię i nazwisko znanego Polaka Mikołaja Kopernika
  •  Porządkuje po sobie miejsce zabawy
  • Słucha uważnie, czeka na swoją kolej do wypowiedzi
  •  uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
  •  bierze udział w gimnastyce twórczej R. Labana
  • rozumie potrzebę utrzymania odzieży i estetyczny wygląd
  •  zna sytuacje zagrażające bezpieczeństwu  np. samowolnego korzystania z urządzeń elektrycznych
  • rozpoznaje i nazywa literę p: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  •  rozpoznaje usłyszane piosenki i tańce, określa ich budowę (refren, zwrotka)
  • rozpoznaje kierunek linii melodycznej
  • wykonuje formę przestrzenną rakietę z wykorzystaniem plastikowej butelki po napoju
  • wykonuje rakietę strzałkę poprzez umiejętne składanie papieru