Zadanie na piątek

22 czerwca powitamy lato. Będziemy wtedy najkrótsza noc w roku.

Na początek posłuchajcie wiersza J. Brzechwy ,,Przyjście lata”:

I cóż powiecie na to,
Że już się zbliża lato?

Kret skrzywił się ponuro:
– Przyjedzie pewnie furą.

Jeż się najeżył srodze:
– Raczej na hulajnodze.

Wąż syknął: – Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze.

Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem.



– Skąd znowu – rzekła sroka
– Nie spuszczam z niego oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam je w tramwaju.

– Nieprawda! Lato zwykle
Przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? Cóż pan plecie?
– Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką.

A lato przyszło pieszo
– Już łąki nim się cieszą
I stoją całe w kwiatach
Na powitanie lata.

  • O czym jest ten wiersz?
  • Jakie zwierzątka w nim występowały?
  • O co kłóciły się zwierzęta?
  • W jaki sposób przyszło lato i jak wyglądało?

Zabawa umuzykalniająca ,,Zapach kwiatów”:

Do zabawy potrzebna będzie wstążka.

Na początek ćwiczenie oddechowe:

Stoimy ze wstążką w ręku. Podczas wdechu nosem podnosimy wstążkę do góry, w czasie wydechu ustami opuszczamy ją na dół.

W trakcie ćwiczenia rodzic mówi do dziecka: Jesteśmy na łące. Słuchamy jej odgłosów. Przyleciała pszczoła i bzyczy: bzz bzz (robimy wdech). Słyszymy szum wody plum plum (wydech).

Rozśpiewanie:

Stoimy wyprostowani. Naszym zadaniem jest dzielenie wyrazów na sylaby i śpiewanie ich od tonu najniższego do najwyższego:

  • róże: ró-że
  • rumianek: ru-mia-nek
  • stokrotka: sto-krot-ka
  • koniczyna: ko-ni-czy-na

Teraz zadanie polega na zaśpiewaniu:

  • w tonie niskim: bąk bąk bąk
  • w tonie wysokim: nie nie nie

Muzyczne wyciszenie:

Siadamy w siadzie skrzyżnym i słuchamy utworu Lato Antonia Vivaldiego. W trakcie słuchania ruszamy paluszkami – tworzymy własną improwizację.

Zadanie I:

  • Pokoloruj na fioletowo trójkąty.
  • Koła kolorem pomarańczowym.
  • Pozostałą część obrazka pokoloruj według własnego pomysłu.

Zadanie II:

  • Wytnij lody znajdujące się po bokach obrazka.
  • Policz ile ich jest.
  • Ułóż je w kolejności od najciemniejszego do najjaśniejszego.
  • Czy widzisz jakieś podobieństwa pomiędzy lodami?
  • Naklej je w ramkach zgodnie z poleceniem rodzica (np. naklej loda czekoladowego pod lodziarnią…).

Miłego weekendu 🙂