Mieszkańcy łąki

Na początek piosenka do utrwalenia w domu o mieszkańcach łąki:

,,BĄKI Z ŁĄKI”

Znów się zastanawiam jak w każde lato 
Kto to pomaga kwitnąć kwiatom?
Na trawie, na łące kocyk rozłożę
Przyjrzę się z bliska co lata na dworze!

Bąki z łąki
I biedronki
I puchate, grube trzmiele
Muszki, muchy
Małe pszczółki
To planety przyjaciele!

Bąki z łąki
I biedronki
I puchate, grube trzmiele
Muszki, muchy
Małe pszczółki
To planety przyjaciele!


Pracują ciężko i pyłek zbierają
Dzięki nim kwiaty dobrze się mają
A także owoce, warzywa i zboże
Jak to się dzieje, spytać ktoś może?

Bąki z łąki
I biedronki
I puchate, grube trzmiele
Muszki, muchy
Małe pszczółki
To planety przyjaciele!

Bąki z łąki
I biedronki
I puchate, grube trzmiele
Muszki, muchy
Małe pszczółki
To planety przyjaciele!

Po obejrzeniu filmiku z mieszańcami łąki z piosenki, pora żeby tę łąkę stworzyć 🙂

Proponujemy Wam pracę sensoryczną ,,Pudrowa łąka”. Jest to świetna zabawa, która rozwija zmysły i wyobraźnię dziecka.

Potrzebne będą:

  • kolorowa karta z bloku (najlepiej zielona),
  • makaron świderki i wstążki,
  • pestki dyni,
  • wycięte z papieru sylwetki owadów i kwiatów oraz koło,
  • wykałaczki,
  • cukier puder,
  • sitko.

1.Na początek planujemy na kartce jak nasza łąka będzie wyglądała – układamy wycięte sylwetki, makarony i dynię w wybranym przez nas miejscu:

1.

Użyte materiały układamy na kartce i ich nie przyklejamy 😉

2. Następnie za pomocą sitka przesypujemy na kartkę cukier puder.

Uwaga żeby nie zjeść całego cukru 😉

2.

3. Kiedy już uznamy że wystarczy tego cukru, delikatnie zaczynamy ściągać makaron, pestki dyni i pozostałe użyte materiały.

3.

Uważamy żeby nie rozsypać pudru. Zadanie to ćwiczy koncentrację u dziecka.

4. Na koniec możemy podziwiać wykonaną przez nas ,,Pudrową łąkę”.

4.

Możemy także zacząć zabawę od początku, układając kwiaty i owady w innych miejscach.