Co robić z dzieckiem w domu GR VIII nr 12

Co robić z dzieckiem w domu GR VIII nr 12

( 06.04.2020 Poniedziałek)

Wielkimi krokami zbliżają się do nas święta wielkanocne, nadeszła więc pora zapoznać się z symbolami, które kojarzą się właśnie z tymi świętami. Poniżej zamieszczamy krótki wiersz dotyczący symboli wielkanocnych, prosimy rodziców o przeczytanie dzieciom wiersza oraz o rozmowę na jego temat : O czym był wiersz? Jakie zwierzęta były w koszyku? O co była cała ta kłótnia? Co to są pisanki?

Można też porozmawiać z dzieckiem, co innego jeszcze może znaleźć się w koszyczku wielkanocnym i dlaczego.

Dla chętnych powyżej załączamy kolorowankę, którą dzieci mogą na koniec pokolorować aby utrwalić sobie wszystkie symbole wielkanocne, a następnie pociąć według zaznaczonych linii i stworzyć wielkanocne puzzle.

„Legenda o białym baranku”

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują.

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

Pani Ewa i pani Agnieszka