Gr. VI Zadanie nr 51

„Wielka sprawa – nasze prawa” – 5.06.2020 r. Cele: zapoznanie z wybranymi prawami dziecka; układanie puzzli przedstawiających prawa dziecka według Janusza Korczaka. Tablica praw. Dziecko wycina puzzle i układa je. Rodzic czyta rymowanki do wybranych praw, objaśnia je dziecku, a zadanie dziecka polega na wskazaniu puzzli ilustrujących daną rymowankę. • Prawo do niepowodzeń i łez: … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 51

Rady dla rodziców – nauka głoskowania

NAUKA GŁOSKOWANIA W PRZEDSZKOLU NAUKA GŁOSKOWANIA W PRZEDSZKOLU-RADY DLA RODZICÓW Czytanie jest podstawową umiejętnością dziecka, potrzebną mu do poznawania świata, osiągania sukcesów w szkole. Gotowość do czytania kształtuje się od początku życia. Właściwa stymulacja procesów poznawczych to podstawa sukcesu. Temu służą wszystkie działania ogólnorozwojowe proponowane w przedszkolu. Nauczyciele uczą dzieci podziału na głoski tylko wyrazów … Czytaj dalejRady dla rodziców – nauka głoskowania

Temat: Dzieci z różnych stron świata

Zajęcia na dzień: 05.06.2020 Dzisiaj zachęcam do wykonania pracy plastyczno-technicznej. Rodzic  przygotowuje sylwety dzieci z twardego brystolu lub tektury (kartki z bloku technicznego są za cienkie) oraz podstawki z dwoma nacięciami (nacięcia wykonujemy żyletką). Zadaniem dzieci jest wykonanie charakterystycznego stroju dla danej postaci np.  Eskimosa, Murzyna, Chińczyka, Japonki, Indianina itp. Do wykonania pracy, dzieci wykorzystują … Czytaj dalejTemat: Dzieci z różnych stron świata

Konnichiwa! Dzień dobry!

Dzisiaj przyjrzymy się życiu dzieci w odległej Azji. Odwiedzimy Japonię oraz Chiny i zobaczymy co w tych krajach jest wyjątkowego. Na początek wysłuchajcie wiersza „Jestem Li-long” A. Bober: Jestem Li-long, chłopiec Azjata,W pagodzie mieszkam i sypiam na matach.Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczkii pałeczkami jem ryż z miseczki.Jak słońce ciało moje wygląda.Na świat skośnymi oczkami spoglądam.Specjalny … Czytaj dalejKonnichiwa! Dzień dobry!