Mała biedroneczka

Witajcie Słoneczka! Na początek zagadka 😀 Piegowata dama, po łące chodzi od rana. Wygrzewa się w promykach słonka. To maleńka… (biedronka) Na pewno odgadliście że to jest biedronka. To teraz zrobimy sobie gimnastykę buzi i języka. Zakręcie kołem i róbcie to co wypadnie np. pomalujcie językiem sufit (podniebienie) To teraz posłuchajcie piosenki o małej biedroneczce … Czytaj dalejMała biedroneczka

Gr. VI Zadanie nr 36

Prawda czy plotka? – 14.05.2020 r. Cel: doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem Rodzic czyta rymowanki Joanny Wołoch, a dziecko określa, czy zdanie jest prawdziwe (podskakuje), czy fałszywe (tupie). Piękny motylek – każdy to powie –kapelusz nosi na swojej głowie. Pszczółki na łące nektar zbierają, żółte paseczki na odwłoku mają. Raz mrówka mała – jak głosi plotka, wybrała na męża … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 36

Co robić z dzieckiem w domu? GR.VIII nr 38

( 14.05.2020 Czwartek) Skoro już poznaliśmy nazwy instrumentów muzycznych takich jak: gitara, skrzypce, trójkąt, bęben, flet, trąbka, kontrabas, tamburyn oraz puzon – wykorzystamy je dzisiaj w nietypowy sposób – a mianowicie do nauki dodawania ;). Poniżej zamieszczamy odpowiednią do tego kartę pracy s. 19 a „Plac zabaw” 4. A przy okazji możecie poćwiczyć rysowanie klucza … Czytaj dalejCo robić z dzieckiem w domu? GR.VIII nr 38

W zieleni łąka majowa

Idziemy na łąkę– ćwiczenia orientacyjno-porządkowe. Dzieci idą na „łąkę”. Rodzic, uderzając w dłonie, określa tempo i rodzaj kroku- od powolnego marszu do biegu. W momencie, gdy rodzic przestaje uderzać w dłonie, dzieci zatrzymują się. Zbieramy kwiaty– ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie oddechowe. Dzieci chodzą po „łące”, co kilka kroków kucają, naśladując zrywanie kwiatów. Kiedy zrobią … Czytaj dalejW zieleni łąka majowa

Biedroneczki są w kropeczki – zabawy z matematyką

Witam serdecznie wszystkie dzieci i rodziców;-) Dzisiejsze spotkanie rozpoczniemy zabawą paluszkową: (zaproś do zabawy mamę lub tatę) Zadanie 1. Ile kropek ma biedronka na rysunku? – policz; Klaśnij 2 razy; Tupnij 2 razy; Podskocz 2 razy Możesz poprosić mamę lub tatę aby wydrukowali Ci biedroneczkę i pokoloruj ją; zwróć uwagę na kolory, których będziesz używasz. … Czytaj dalejBiedroneczki są w kropeczki – zabawy z matematyką

Trudne emocje- Kreciki

Dziś króciutkie opowiadanie o ważnej sprawie 😉 „W pewnym królestwie mieszkała mała królewna, która ciągle na wszystko się złościła. Nie podobały jej się sukienki, nowe zabawki, jedzenie było dla niej okropne. Często tupała nogami i grymasiła. Nikt nie chciał się z nią bawić. Nawet jej własny kot uciekał od niej. Pewnego razu królewna zobaczyła pięknego … Czytaj dalejTrudne emocje- Kreciki

Gr. VI Zadanie nr 35

Obserwujemy łąkę – 13.05.2020 r.Cele główne: rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wypowiadanie się zdaniami złożonymi,  rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego.Co obserwują dzieci? – zabawa dydaktyczna.Rodzic rozkłada na dywanie fotografie dzieci, które obserwują stworzenia i rośliny łąkowe. Zadaniem starszaka jest nazwanie tego, co obserwują przedstawione na zdjęciach osoby. Ciekawostki o biedronkach.Rodzic prezentuje zdjęcia biedronek. Dziecko zastanawia się, czym się … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 35

Motylek- praca plastyczna

Uwaga słoneczka!☀️Zadania do wykonania 1.Posłuchaj wiersza pt.,, Motylek” Wandy Chotomskiej. Opowiedz, co robił motylek w wierszu? Zastanów się i powiedz(odnosząc się do własnych doświadczeń)co robi motyl na łące? Jakie ma kolory? ,,Motylek” Wanda ChotomskaMotylek lekki fruwa nad łąkąw dole są kwiaty w górze jest słonko.Motylek lekki w trawie się błąkamyśli że kwiaty to małe słonka.Fru fru, … Czytaj dalejMotylek- praca plastyczna