Gr. VI Zadanie nr 31

O kim mowa? – rozwiązywanie zagadek słownych – 7.05.2020 r. Choć nie ma zamka ani kluczykaCzęsto otwierasz ją i zamykasz. W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści, wierszyków , bajek i opowieści”. (Książka) W lesie się zgubili, po zmroku błąkali. Niezwykłą, słodką chatkę na swej drodze spotkali. (Jaś i Małgosia) Wszyscy je gnębili – czy wiecie, dlaczego? Gdy urosło, … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 31

Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej

Drodzy Rodzice! Poniżej zamieszczamy Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej w ramach realizacji podstawy programowej w trakcie trwania zdalnych zajęć edukacyjnych. Tematyka tygodnia:Jak powstaje książka  (4-8.05.2020 r.)Mieszkańcy łąki (11-22.05.2020 r.)Moja rodzina (25-29.05.2020 r.) Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:• rozwijanie myślenia logicznego poprzez rozwiązywanie zagadek,• nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu,• wyrabianie nawyku dbania o książki, szanowania ich,• podejmowanie prób odtwarzania fragmentów … Czytaj dalejPlan Pracy dydaktyczno-wychowawczej

Gr. VI Zadanie nr 30

„Jak powstaje książka ilustrowana?” – 6.05.2020 r. Rozmowa na temat procesu powstawania książki ilustrowanej na podstawie poniższego filmu. Zwrócenie uwagi na osoby biorące udział w tym procesie. Poznanie nazw niektórych zawodów związanych z wydawaniem książki: autor, grafik, ilustrator, drukarz.

Temat: Książka, mój przyjaciel

Zajęcia na dzień: 05.05.2020 1. Porządkowanie własnego kącika książki. Dziecko: – poustawia książki – opowie o swoich ulubionych książkach, – wymieni bajki, które ostatnio czytali mu rodzice – burza mózgów: „co nam dają książki” ? 2. Ekspresja słowna „Co by było gdyby…?” Dziecko: – dokończy zdanie: co by było gdyby nagle zniknęły wszystkie książki … … Czytaj dalejTemat: Książka, mój przyjaciel

NIETYPOWE ZASTOSOWANIE KASZY MANNEJ

Jest to idealne ćwiczenie rozwijające motorykę małą, przygotowuje do pisania, rozwija koncentrację a przede wszystkim jest świetną zabawą. Na tacy, najlepiej kolorowej rozsypujemy kaszę manną. Możemy wcześniej przygotować szablony z różnymi kształtami, szlaczkami oraz literkami, cyferkami i poprosić dziecko o odwzorowanie bądź dać pełną swobodę do działania.

GR. V Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Drodzy Rodzice! Poniżej zamieszczamy Plan Pracy dydaktyczno-wychowawczej (04.05-29.05.2020) w ramach realizacji podstawy programowej w trakcie trwania zdalnych zajęć edukacyjnych. Tematyka tygodniowa: Książka, mój przyjaciel W zieleni łąka majowa Owady na łące Mama i tata Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze: wyrabianie nawyku dbania o książki, szanowania ich zainteresowanie książką, zwrócenie uwagi na jej okładkę z tytułem i … Czytaj dalejGR. V Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

Jak powstaje książka?

Witam serdecznie wszystkie dzieci i rodziców;-) W tym tygodniu będziemy rozmawiać o książkach. Lubicie je prawda? Przyjrzyj się poniższej ilustracji, zastanów się i odpowiedz na pytania: Kto to jest autor i czytelnik? Czym zajmuje się ilustrator i grafik? Gdzie można kupić książki? Gdzie produkuje się książki? Jeśli masz problem z odpowiedziami na powyższe pytania – … Czytaj dalejJak powstaje książka?

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej GR I

Szanowni Państwo! Poniżej zamieszczam plan pracy dydaktyczno – wychowawczej w ramach realizacji podstawy programowej w trakcie zdalnych zajęć edukacyjnych. Tematyka tygodnia: (4.05.2020 – 8.05.2020) TAJEMNICE KSIĄŻKI Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze: Dziecko uczestniczy w swobodnych rozmowach z domownikami; Wypowiada się na interesujące je tematy; Słucha krótkich utworów literackich, odpowiada na pytania dotyczące ich treści; Poznaje pojęcia: … Czytaj dalejPlan pracy dydaktyczno – wychowawczej GR I

Na polskiej wsi

Dzisiaj zaczynamy cykl tematów związanych z życiem zwierząt na wsi. Na początek zapraszamy Was do obejrzenia filmu edukacyjnego. Dowiecie się z niego jak nazywają się najpopularniejsze zwierzęta żyjące na polskiej wsi, jak nazywają się ich młode, gdzie mieszkają i co nam dają (jakie produkty spożywcze z nich pozyskujemy). A teraz zadanie: Nazwij zwierzęta, które widzisz … Czytaj dalejNa polskiej wsi