Wakacje Gr. VI

Dziś zakończyliśmy kolejny rok szkolny. Był to rok pełen wyzwań i szukania nietypowych rozwiązań. Drodzy Rodzice dziękujemy Wam za współpracę, trud i zaangażowanie – szczególnie w czasie trwania zdalnego nauczania. Życzmy zdrowia, bezpiecznego wypoczynku i optymizmu. Kochane „Motylki” – do zobaczenia we wrześniu!                                                                                               Wasze Panie 😊

Gr. VI Zadanie nr 62

„Rymowanki” – 25.06.2020 r.Cel: układanie rymów do podanych słów. Rymowanki – zabawa na wyszukiwanie rymów. Uczestnicy przekazują sobie słoik wypełniony kartonikami z wyrazami. Po kolei losują kartonik, odczytują wyraz (dziecko z pomocą rodzica), po czym starają się wymyślić słowo, które się z nim rymuje. Kto poda prawidłowy rym, zatrzymuje kartonik z wyrazem. Po wyczerpaniu wyrazów w słoiku uczestnicy … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 62

Gr. VI Zadanie nr 61

„Zabawy paluszkowe i masażyki” – 24.06.2020 r.Cel: powtarzanie z pamięci rymowanek w połączeniu z ruchem. „Delfinek” (Anna Gaża) – zabawa z gestem. Dziecko zakłada na palec wskazujący sylwetę delfinka – (należy wcześniej przymierzyć pasek do palca i skleić w odpowiednim miejscu, aby delfinek nie spadał). Rodzic recytuje wierszyk i prezentuje gesty, a przedszkolak go naśladuje. Zabawę należy powtórzyć ze … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 61

Gr. VI Zadanie nr 60

„Przyjaciele przyrody” – 23.06.2020 r. Zachęcamy do obserwacji przyrody podczas letnich spacerów i wyjazdów wakacyjnych. Może uda Wam się zobaczyć któregoś z poniższych motyli?Nasza cywilizacja zagraża owadom ale nawet najmłodsi mogą im pomóc poprzez różne działania. Może uda Wam się razem z Rodzicami posadzić w ogrodzie, na działace lub na balkonie rośliny miododajne i słodko … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 60

Gr. VI Zadanie nr 59

„Wyspy z wyobraźni” – 22.06.2020 r.Cele główne: rozwijanie wyobraźni; stwarzanie okazji do twórczej ekspresji słownej. „Wyobraźnia” – wprowadzenie. Rodzic proponuje, aby dziecko spróbowało powiedzieć, co to jest wyobraźnia. Podsumowując odpowiedź wyjaśnia, że wyobraźnia to umiejętność tworzenia w myślach różnych obrazów lub zdarzeń, których nigdy wcześniej się nie widziało i nie doświadczyło. Następnie zachęca, aby dziecko zamknęło oczy i spróbowało … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 59

Gr. VI Zadanie nr 58

„Zaginiony kolor”- zabawa dydaktyczna 18.06.2020 r.Cele: utrwalenie nazw kolorów, czerpanie radości ze wspólnej zabawy. Pomoce: kostka z wymalowanymi bokami – pięć kolorów (każdy inny: czerwony, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy); szósty bok jest pusty – biały; sylwety, kontury różnych przedmiotów, warzyw itd., kojarzących się dzieciom z danym kolorem, ale niezakolorowane:• słońce, kurczątko, cytryna, banan, gruszka – … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 58

Gr. VI Zadanie nr 57

„Letnia gimnastyka”- 17.06.2020 r. Pomoce: skakanka, piłka. Dziś proponujemy ćwiczenia gimnastyczne.1. Jazda na rowerze – wykonywanie ćwiczenia „rowerek”;2. Pływanie kajakiem – w siadzie płaskim krążenie ramion;3. Granie w piłkę – podania piłki w parach;4. Skakanie przez skakankę – podskoki na skakance „rowerkiem” i obunóż;5. Pływanie na jeziorze – leżenie przodem i wykonywanie ruchów „żabki”, a … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 57

Ważna informacja! Gr. VI

Prosimy do dnia 26 czerwca br. odebrać w przedsionku przedszkola (budynek główny) najlepiej w godzinach od 7.00 do 15.00 :– ubrania i buty dzieci,– teczki z pracami dzieci,– karty pracy (prosimy o potwierdzenie odbioru kart pracy na liście) Rzeczy te są przygotowane i spakowane. Pracownicy przedszkola służą pomocą.

Gr. VI Zadanie nr 56

„Rebusy” – 16.06.2020 r. Pomoce: rebusy obrazkowe; rozwiązania rebusów w formie obrazków. Zadaniem dziecka jest rozwiązanie rebusu i dopasowanie obrazka. Dziecko może otrzymać pisak i kartkę, na której z pomocą rodzica będzie notować nazwy obiektów z rebusów i skreślać lub dodawać odpowiednie litery, aby odnaleźć hasło. Życzymy dobrej zabawy! Jeżeli odebrali Państwo karty pracy z przedszkola to dzieci wykonują dziś … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 56

Gr. VI Zadanie nr 55

„Poszukiwacze skarbów” – 15.06.2020 r. Cele główne: wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego; rozwijanie kompetencji językowych; kształtowanie umiejętności społecznych. „Poszukiwacze skarbów” – słuchanie opowiadania. Rodzic czyta opowiadanie „Poszukiwacze skarbów” Agnieszki Borowieckiej (tekst poniżej), a następnie inicjuje rozmowę i zadaje pytania: Dlaczego Kuba zaprosił dzieci do swojego mieszkania? Jaka była ich ulubiona zabawa? Z czego zrobiły łódź? Co Marcelinka znalazła … Czytaj dalejGr. VI Zadanie nr 55