Propozycja zabaw na czwartek

Witajcie Słoneczka! 1.Na początek proponuje zabawę „Kto mnie woła?” Poproście rodziców, siostrę, brata żeby pobawili się z Wami. Waszym zadaniem będzie z zamkniętymi oczami odgadnąć, czyj głos słyszycie. Można utrudnić zgadywanie i zmieniać barwę i natężenie głosu, np. tata woła córkę/syna „cienkim” głosem, itp. 2. Kolejna zabawa „Mówienie szeptem” Teraz waszym zadaniem będzie mówić szeptem … Czytaj dalejPropozycja zabaw na czwartek

Propozycja na wtorek

Dzień dobry Słoneczka! Na początek proponuje poranną gimnastykę Jak się rozruszaliście to poproście mamę albo tatę o przeczytanie wiersza A. Kamieńskiej pt.„Koncert”. Grały żabki w błocie:jedna na flecie,druga na trójkącie,trzecia na klarnecie, czwarta, jak to żaby,na skrzypcach — aby, aby,piąta na fortepianiegłośno niesłychanie, szósta na mandolinie,siódma na tamburynie,ósma — mamo kochana –ćwiczyła na cymbałach, dziewiąta … Czytaj dalejPropozycja na wtorek

Założenia programowe pracy dydaktyczno – wychowawczej od 18.05.2020 do 22.05.2020

Tematyka tygodnia: Wszystko może być muzyką poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie – nazywa kołatkę grzechotkę, bębenek, trójkąt, talerze, drewienka, rozwijanie umiejętności wokalnych – śpiewa piosenkę wyrażanie muzyki ruchem − uczestniczy w zabawach rytmicznych, ruchowych rozwijanie mowy – wypowiada się na temat wiersza, mówi wyraźnie rozwijanie umiejętności liczenia – uzupełnia … Czytaj dalejZałożenia programowe pracy dydaktyczno – wychowawczej od 18.05.2020 do 22.05.2020

Mała biedroneczka

Witajcie Słoneczka! Na początek zagadka 😀 Piegowata dama, po łące chodzi od rana. Wygrzewa się w promykach słonka. To maleńka… (biedronka) Na pewno odgadliście że to jest biedronka. To teraz zrobimy sobie gimnastykę buzi i języka. Zakręcie kołem i róbcie to co wypadnie np. pomalujcie językiem sufit (podniebienie) To teraz posłuchajcie piosenki o małej biedroneczce … Czytaj dalejMała biedroneczka

Propozycja na wtorek Mieszkańcy łąki

Dzień dobry Słoneczka ! Na początek zagadka: „Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle. Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle” ( łąka ) Na pewno odgadliście że to łąka więc teraz spróbujcie spośród kilku ilustracji przedstawiających różne środowiska wybrać ilustrację przedstawiającą łąkę. To teraz poproście rodziców żeby przeczytali Wam wiersz I. Salach pt„Łąka” … Czytaj dalejPropozycja na wtorek Mieszkańcy łąki

Założenia programowe pracy dydaktyczno – wychowawczej od 11.05.2020 – 15.05.2020

Wiosna na łące zapoznanie z mieszkańcami wiosennej łąki – rozpoznaje mieszkańców łąki – motyla, biedronkę, pszczołę słuchanie utworów literackich – słucha wiersza, odpowiada na pytania dotyczące jego treści rozwijanie umiejętności liczenia – liczy w zakresie 5 ćwiczenie orientacji przestrzennej-utrwala pojęcia: na, pod, obok, nad rozwijanie sprawności wokalnych – śpiewa refren piosenki rozwijanie sprawności manualnej – … Czytaj dalejZałożenia programowe pracy dydaktyczno – wychowawczej od 11.05.2020 – 15.05.2020

Propozycja na czwartek

Dzień dobry! Dzisiaj posłuchajcie piosenki „Stary Donald farmę miał” https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA Stary Donald farmę miał ija, ija o!A na tej farmie krowę miał ija, ija o!Krowa mu – mu – mu, mu, mu. Stary Donald farmę świnkę miał ija, ija o! A na tej farmie świnkę miał ija, ija o! Świnka chrum – chrum – chrum, … Czytaj dalejPropozycja na czwartek

Gdzie mieszkają zwierzęta

Witajcie Słoneczka! Na początek spróbujcie odpowiedzieć na zagadki: Chodzi po podwórku,o ziarenka prosi.Siaduje na grzędzie,pyszne jajka znosi. (kura) Mieszka w chlewikutłuścioszka znana.Przez ludzi na słoninkęi mięso chowana. (świnia) Często wołam: me, me, me.Czy ktoś wełnę moją chce? (owca) Dobre ma zwyczaje,ludziom mleko daje. (krowa) Teraz obejrzyjcie film w jakim domkach mieszkają zwierzątka w gospodarstwie Spróbujcie … Czytaj dalejGdzie mieszkają zwierzęta

Założenia programowe pracy dydaktyczno – wychowawczej od 4.05.2020 do 8.05.2020

Wiosna na wsi (4.05.-8.05) rozwijanie mowy – odpowiada na pytania dotyczące utworu, rozwiązuje zagadki rozwijanie umiejętności szeregowania – szereguje przedmioty według podanych cech rozwijanie sprawności wokalnych – śpiewa piosenkę poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi – nazywa młode osobniki zwierząt z wiejskiego podwórka nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania – nazywa … Czytaj dalejZałożenia programowe pracy dydaktyczno – wychowawczej od 4.05.2020 do 8.05.2020

Jestem Polką i Polakiem

Dzień dobry! Dzisiaj proponuje posłuchać piosenki pt. „Jestem Polką i Polakiem” Jesteśmy Polką i PolakiemDziewczynką fajną i chłopakiemKochamy Polskę z całych siłChcemy byś również kochał ją i tyI ty Ciuchcia na dworcu czekaDziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać krajCiuchcia pomknie dalekoI przygód wiele na pewno w drodze spotka nas Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem… … Czytaj dalejJestem Polką i Polakiem